28 Mart 2013 Perşembe

Kuş olmak

Ben küçükken, yan tarafımızda oturan benden büyük bir kuzenim iş nedeni ile şehir dışına yerleşmişti. Uzak bir şehre öğretmenlik yapmak için tayini çıkmıştı. Ben ilkokula gidiyordum o sıralar. Annem mektup yazın demişti. O uzakta ya böyle iletişim kurarsınız demişti. Mektupta ne yazılır hiç bir fikrim yoktu.Aldım beyaz kağıdı, yazmaya başladım. Sevgili kuzenim dedim ve o gün neler yaptığımı anlatmaya başladım. Böyle böyle mektuplar gidip gelmeye başladı.Tabii o zamanlar cep telefonu ve bilgisayar yok.Sonra anneme başka nasıl şeyler yazabilirim diye sordum, yazdıklarım beni tatmin etmemiş demek ki. Dedi ki bana, bir kuş olsam pencerene konsam şu an neler yaptığını izlesem gibi şeyler yazabilirsin dedi. Çocuk aklımla kuş olsam fikri çok hoşuma gitmişti, içeriğini anlamasam da uzun yıllar kuzenimle mektuplaştık bu şekilde.Sonra düşündüm kuş olmak ne demekti benim için? İnsan dediğin nasıl kuş olurdu ki? Öyle olsa kuş olarak dünyaya gelirdik değil mi? Kuş olmak o zamanki aklımla özgürlük demekti benim için.Bembeyaz kanatlarını çırparak hayal edemeyeceğin kadar güzel yerlere gitmek, konaklamak, arkadaşlık etmek demekti. Bir de sadece kendin olmak demekti. Başka bir role gerek kalmadan. Kendin olup semalarda süzülmek, herşeye kuşbakışı bakmak demekti.Kuş olup pencereye konmak demek ise; zamanda yolculuk etmek demekti benim için. Hala bunun hayalini kurduğum zamanlar oluyor. Ne vakit bulunduğum andan mutlu olmasam, gözlerimi kaparım, kimi görmek istersem veya nerede olmak istersem onu hayal ederim. Mesela tatile ,denize gittiğimi hayal ederim. Kaparım gözlerimi, şezlonga uzanmışım, akşamüstü güneş yavaştan kızıla çalmakta. Kulağımda dalgaların sesi. Gün yavaş yavaş batmakta. Hafif bir esinti olmuş, biraz üşümüşüm, havlumu almışım üzerime.Sadece o an var, başka hiçbir şey yok. Huzurun dingin sessizliği, sadece dalga sesi.Bir zaman makinası icat edilse nereye ve hangi zamana gitmek isterdiniz? Geçmişe mi geleceğe mi? Ya da şu anda memnun musunuz olduğunuz yerden ve andan? Bir kuş olsam diye geçiriyor musunuz içinizden hiç?
 

Hiç yorum yok: