20 Kasım 2014 Perşembe

Ruhuma Sağlık

Bizlere özel bir cümle sanırım, eline sağlık demek. Emeğine sağlık, teşekkür ederim anlamında kullanıyoruz. Özellikle yemek yedikten sonra. Küçük yaşlarda ebeveynlerimiz tarafından bu konuda eğitime tabi tutuluyoruz, sofraya gelmeden eller yıkanır, kalktıktan sonra eline sağlık denir.
Bugünlerde yaşadığım farkındalık uyandıran irili ufaklı olaylardan sonra hep kendime sorduğum soru şu: Ne farkettim, ne farkediyorum. Duygu olay silsilesinden kurtulup yaşadığın olaylara dışarıdan 3.bir göz gibi bakmak elbette kolay değil. Milim bile yapabiliyorsanız kocaman tebrik edin sarılın kendinize.Cevaplar içten gelmeli ama, zihin akıl silsilesinden değil. Ben buna ruhumdan diyorum, düşünmeden tartmadan mantığa takılmadan pat diye çıkar böyle şeyler.
Siz bile şaşırırsınız bazen, bu cümleler nasıl aktı ağzımdan diye, olur ama.Ruh akmak istemiştir, hani beton kaldırımın kösesinde ufacık bir toprak kalmıştır da filiz oradan çıkmaya çalışır ya , onun gibi ruh da bulabildiği nefes alabildiği özgür ortamlarda sesini duyurmak ister dışarı, ister söz ile ister ses ile. İster davranış ile.
Bu gibi durumlarda kendime kızmak yerine aferin demek gelir içimden ,demek ki özgürlük alanı açmışım ruhuma.
Geçenlerde  hiç tanımadığım birileri bugüne kadar duymadığım cümlelerle ruhuma dokundu.Çıkarsız hesapsız bir şekilde aracı oldu  fark etmeme.
Neden bunu yaptıklarını bilmiyorum, bilmeye ihtiyacım var mı onu da bilmiyorum, egom bilmek istedi, kabul ediyorum. Ruhum bir sonraki adıma gidip sen ne fark ettin diye sordu.İçimdeki çocuğu duygu durumundan çıkarıp usulca 36 sındaki yetişkin Nesli cevap verdi.Ben ona özgürlük alanını açtığımda çocuk Nesli sustu, oyun oynamaya devam etti,yetişkin Nesli bana hatırlattı, kişilerin benim tekamülüm için aracı olduğunu, gelen hayrın şerrin de Allah'tan geldiğini, kişilere ve olaylara odaklanmaktansa ruhuma dokunanlara bakmam gerektiğini söyledi.Bakıyorum, fark ediyorum, bakmaya da devam ediyorum.
Bu yüzden de diyorum ki ruhuma sağlık, ruhundan üfleyerek bizi Yaradana binlerce şükür........

To be continued..............


Hiç yorum yok: