5 Mart 2013 Salı

20 saniye

Bir 20 saniyeniz var mı ?
Merhaba, güzel verimli farkındalık dolu bir haftasonundan çıkmanın heyecanı var hala üzerimde.Yeni şeyler öğrenmek o kadar güzel ki. Ben bugün size, dün izlediğim ve etkilendiğim bir filmden bahsetmek istiyorum.Yukarıdaki cümle de o filmdeki bir replikten.
Yabancı bir aile filmi. 4 kişilik bir aile, annenin ölümü ile 3 kişiye düşüyor. Bir baba, ufak 5-6 yaşlarında dünya tatlısı bir kız, 13 yaşlarında bir ergen erkek çocuğu ve tüm parasını ufak kızını mutlu etmek için, hayvanat bahçeli bir ev satın alan  baba  var filmde.
Baba, oğlu ile çatışmalar yaşıyor. Sonra bir şekilde iletişim dilini kurmayı başarıyorlar. Çocuk, bir kızdan hoşlandığını ama onunla konuşamadığını söylüyor. Baba şöyle diyor: Sadece 20 saniyelik bir cesarete ihtiyacın var diyor. Sadece 20 saniye.
Ben çok etkilendim, bu cümleden. Bana dokundu çünkü. Sizler de bir düşünün. Sadece 20 saniyelik bir cesaretiniz olsa idi ne yapardınız? Kime neyi söylerdiniz? Duygularınız ne olurdu? Söylenecek bir cümle değiştirir miydi hayatınızın akışınızı? Kaçırılmış fırsatlar olur muydu hiç hayatınızda?
Haydi bir adım ileri götürelim  bunu.
20 dakikanız var sadece şu hayatta. Sadece 20 dakika.......20 dakika sonra bu alemde yoksunuz.
Birini arar mıydınız? Ya da ilk kimi arardınız, ne söylerdiniz, içinizde kalmış, paslı puslu haritalarınız var mı? Ya kalbini kırdıklarınız? Vicdanınızda bastırdığınız ufak çığlıklar var mı, üstünü örttüğünüz?Yaşayamadığınız aşklarınız, sevginizi söylemediğiniz dostlarınız, aileniz, cocuklarınız var mı? 20 dakikada ne yapardınız siz?
Bir düşünün bakalım, hangisini düşünmeye ihtiyacınız var? 20 saniyelik cesarete mi? 20 dakikanızın kaldığını bilmeye mi?

Hiç yorum yok: